Interviu cu Mihaela Bardasan – Ghid vocațional și învățătoare Waldorf

-Dezvoltare personală – Despre Oameni – Interviu cu Mihaela Bărdăsan – Ghid vocațional și învățătoare Waldorf

Cine este Mihaela Bardasan?

Mihaela Bărdășan este un suflet  care a stiut dintodeuna că viața este mai mult decât o naștere și o moarte, am simțit incă de mică că viața insăși este un mare mister și asta mă face și astăzi să mă simt îndrăgostită de Viață.
Astăzi sunt soție și mamă a două suflete care m-au ales într-un mod neașteptat. Sunt intr-o continuă învățare în toate domeniile din viața mea.

Ne poți face pe scurt o descriere a activităților tale?

Foarte curând se împlinesc 20 de ani de când mi-am început activitatea profesională. Am început de la 19 ani experința mea la catedră, înconjurată de copii. Astăzi, după 7 ani de pauză din sistemul de învățământ, timp în care am investit în dezvoltarea mea personală și profesională, pot să spun că mi-am descoperit noua directie aliniată cu misiunea sufletului meu.
Această nouă ocupație vine în întămpinarea mamelor care își doresc pentru ele și pentru copii lor o viață mai bună, bazată pe recunoașterea nevoilor sufletești fără presiune și comparație, știind că Sufletul este o Esență Unică Divină și asta presupune să practicăm Autenticitatea și să ne manifestăm prin ea pe toate planurile din viața noastră.
De curănd am lansat primul program destinat părinților care trăiesc o deconectare cu copilul lor, odată cu intrarea copilului într-un sistem de învățământ.
Mai rulez programe pentru părinții care au ales sistemul de invățământ de acasă și simt nevoia unui sprijin emotional și profesional care să completeze aces act pedagogic pe care îl practică.

Cum influențează activitatea ta persoanele din jurul tău în viața de zi cu zi?

Mi-a luat ceva timp să îmi recunosc valoarea și impactul în răndul oamenilor din jurul meu. Îmi vine acum în minte o situație, eram într-o drumeție și am avut o scurtă convesratie cu o mama care era într-un moment greu, trăia o deconectare cu unul din băieții ei. Tot ce am știut atunci să îi transmit era că acest copil are nevoie de IUBIRE. Această minunată femeie îmi spunea acum căteva luni cum de atunci ( de aprox 7 ani) a învățat să facă sandwich-ul cu Iubire. Zilnic îi pune copilului la școală acest sandwich care a  devenit o punte de legătură între această mamă și copilul ei.
Un gest atât de mic a avut un impact atât de mare, să aducă înapoi două suflete deconectate.

Cum a început drumul tău în  Pedagogia Waldorf  ?

Oh, a fost o poveste interesantă, am auzit despre această pedagogie la un curs de perfecționare în urmă cu 12 ani unde a fost invitat directorul școlii Waldorf de pe atunci. Am simțit până în miezul ființei mele că era o invitație Divină la mijloc. A doua zi m-am dus să caut școala și am bătut la ușa directorului …și aici urmază partea cea mai interesantă.. nu știam cum să spun ce am simțit legat de această chemare, șțiam doar că eu trebuie să ajung acolo. Când am intrat totul s-a legat, era ca și cum eram de acolo. Simțeam cum în sfărșit am găsit oamenii cu care vorbesc aceași limbă. În 30 min mi s-a oferit postul și de acolo a început dragostea mea pentru această pedagogie care în Esență este un mod de A fi.

Care sunt principalele caracteristici ale pedagogiei Waldorf?

În primii şapte ani, dezvoltarea sănătoasă a copilului are loc într-o atmosferă de căldură şi îndrumare, care produce bucurie, uimire şi respect. Cel mai important aspect al lucrului cu copilul mic îl reprezintă atitudinea lăuntrică a educatorului, care este modelul pe care copiii îl imită. Prin urmare, această activitate solicită o continuă autoeducaţie.

O şcoală Waldorf are următoarele caracteristici particulare:
– oferă ore de educaţie religioasă neconfesională
-vizează transformarea ființei omenești, dezvoltarea sa și crearea unei relații între individ și lumea înconjurătoare, vizând integrarea sa în viața socială
-în curriculum-ul Waldorf un loc important îl ocupă artele, lucrul manual, care oferă elevilor un contact cu diverse materiale și nenumărate activități de bază ale omului (sculptură, modelare, pictură etc.), la acestea se adaugă limbajul, istoria, geografia, matematica etc.
-elevii reprezintă „scopul și rațiunea existenței școlilor Waldorf” ,aceștia sunt considerați individualități și acceptați fără nicio prejudecată socială
-unitatea o reprezintă clasa
-relația elev- profesor are un rol essential
-activitatea pedagogică are o caracteristică mai personală, deoarece profesorul ia mereu legătura cu părinții copiilor referitor la activitățile copiilor, în vederea îmbunătățirii actului didactic
-timp de 8 ani profesorul predă mai multe discipline, pentru a descoperi vocațiile elevilor, practic „scopul său nu este o materie, nici toate materiile, ci clasa”, din clasa a IX-a materiile sunt predate de profesori specialiștii
-profesorul predă materia cu propriile cuvinte, fără a recurge la manuale, iar elevii își alcătuiesc propriile „manuale”, care conțin esențialul materiei predate, redate pe baza memoriei.
– nu se folosesc calificative sau note (în funcție de hotărârile care se iau la nivel de școală, ele pot sa difere de la o școală la cealaltă)

De cand este Scoala Waldorf in Romania si unde gasim in Romania?

Prima școală Waldorf a fost întemeiată în 1919 în Stuttgart, Germania, în România primele grupe și clase Waldorf au fost înființate în 1990 în cadrul învățământului de stat.
Găsim scoli Waldorf în Cluj-Napoca, Timisoara, Brasov, Constanta, Iasi, Tg. Mureș, Alba- Iulia

Parintii sunt implicati in Pedagogia Waldorf? Care este rolul lor in acest sistem educational?

Scolile Waldorf marchează pe participarea activă și constantă a părinților la activitățiile școlii, aici amintesc serbarile lunare ale clasei, excursiile, taberele etc
Părinții sunt membrii ai asociațiilor Waldorf și devin implicați în organizarea întâlnirilor de părinți și a serbărilor cu tematică ( serbări unde participanții sunt doar părinții și dascălii, fără copii) cu scopul de a forma împreună o Comunitate

Știu că ai multe momente profesionale în care ai adus plus de valoare în viața oamenilor. Ne poți povesti unul dintre aceste momente?

Au fost atât de multe situații în care un simplu gest sau un simplu cuvânt a produs o schimbare majoră în viețile copiilor și a părinților cu care m-am intersectat.
Cred că omenirea nu este încă suficent de conștientă cât de simplu și firesc poate să fie o acțiune care poate schimba vieți și că putem face asta cu totii, fiecare din locul în care Universul ne-a pus.
Îmi aduc aminte de o fetiță care a fost transferă dintr-o școală de masa unde a suferit, în clasa mea. Fetița a dezvoltat un tic de care nu reușea să scape cu toate investigațiile. În una din zile am citit pe chipul ei o tragedie și am întrebat-o ce s-a întămplat? Îmi aduc aminte și acum vocea ei stinsă care mi-a răspuns: “ Am uitat să îmi fac tema…   “
I-am răspuns simplu: “draga mea, eu am încredere în tine că îți vei recupera tema uitată “
Ce a urmat ulterior ne-a mișcat pe toți, fetița a sărit în brațele mamei și i-a spus că iubește școala nouă. În scut timp mama a declarant schimbările majore din viața fetiței si în doar câteva săptămâni s-a vindecat de acel tic.

Dacă ai putea să schimbi lumea, cu ce ai începe?
Să mărturisesc sincer nu îmi mai doresc să schimb Lumea, pentru că am învățat că nimic sub Soare nu este la întămplare. Uneori Viața ne poate surprinde și din cele mai cumplite dureri se pot naște cele mai prețioase lecții.

Un gând bun pentru cititori
Tot ce avem de făcut aici pe Pământ după părerea mea este să învățăm să trăim firesc si natural, fără eforturi supranaturale, să învățăm să Fim si atât!

Unde poate fi găsită Mihaela Bardasan   ?
https://www.facebook.com/mihaela.lazar.524934

Distribuie pe Social Media

About Author

Instructor de Yoga si Terapeut

Post a Comment